همیشه سکوت نشانه ی رضایت نیست

همه ی دلسوزان این کشور و ملت به خوبی می دانند که در این روزها شرایط اجتماعی ایران چندان مساعد نیست و هرگونه نابخردی وبی تدبیری به اقداماتی متقابل و تاسف بارمی انجامد.

گرانی وحشت ناک،بی کاری و تورم،فقر روزافزون، فساد و تبعیض ،سواستفاده از قدرت و...جایی برای تصمیمات نسنجیده نگذاشته است ودر این میان فرقی بین مناطق شمالی و یا جنوبی کشور و یا بلوچستان و هرمزگان و مناطق شیعه نشین یاسنی نشین هم نیست.

دوسال گذشته ودر پی طرح شعارهای تجزیه طلبانه برخی در استان هرمزگان، جمعی از اهل قلم و هنر این استان با لحنی دوستانه مسوولان را انذاردادند که دست از این بازی های سیاسی برای رسیدن به منافع کوتاه مدت بردارند چرا که گسل های موجوداجتماعی در همه جای ایران و حتی هرمزگان زمینه ای آماده برای تحریک واتفاقات ناگواردارد.

در پنج شنبه  گذشته منطقه کوخرددر شهرستان بستک مدتی به شدت متشنج شد ودرگیری هایی تاسف بار رخ داد اگرچه مردم خشمگین در شعارهای خودمسوولان محلی و به خصوص نماینده منطقه در مجلس رامسبب بروز وضعیت می دانستند

این درگیری‌ها ظاهرا به خاطر تغییر در تقسیمات منطقه بوده است.  که مردم مرکز بخش کوخرد در استان هرمزگان چندی پیش ضمن تجمع در برابر فرمانداری خواستار عدم اجرای مصوبه‌ای شده بودند که به موجب آن یک روستا به مرکز بخش کوخرد الحاق می‌شد. مسئولان نیز قول داده بودند که این مصوبه را فعلا اجرا نکنند. اما با معرفی بخشدار و تعیین محل احداث شهرداری برای شهر مورد مناقشه، اعتراضات تازه را تحریک کردند. نتیجه به آتش کشیده شدن اموال خصوصی و عمومی و کلی مجروح...تصاویر خود گویاست:

منبع عکس ها سایت تابناک





نظرات 9 + ارسال نظر
احسان ن 1392/02/07 ساعت 08:58


خدا داند حال ما ...

بستکی 1392/02/07 ساعت 09:09

گرهی که می شود با دست باز کرد را چرا عده ای اصرار دارند با دندان باز کنند حضرات مجلس نشین را می گویم

متاسفم 1392/02/07 ساعت 14:55

جالب اینه که همه جا موضوع مناقشه رو الحاق یک روستا به مرکز بخش ذکر می کنن. 8 سال قبل روستای کوخرد با لابی گری،برش مسئولین،پارتی،پول،لیاقت یا هر چیز دیگه ای که اسمش باشه تونست مصوبه ای رو به نفع خودش به تصویب برسونه.ولی روستای هرنگ سر این مسئله معترض بود چون روستای کوخرد که زیرمجموعه دهستان هرنگ به مرکزیت روستای هرنگ بود رو بعنوان مرکز بخش تازه تاسیس کوخرد معرفی کردند و حالا روستای هرنگ میشد زیر مجموعه کوخرد! دولتهای وقت بخاطر پیش بینی تنش هایی که ممکن بود بوجود بیاد مصوبه اولی رو اجرایی نکردن ولی مصوبه جدید که از همون راه 8سال پیش رفته کوخرد ایندفعه به نفع هرنگ و ضرر کوخرد (به نظر خود مردم دو روستا) به تصویب رسیده و بخش مشترک رو تایید کردن بلافاصله بعد از تصویب در حال اجراش هستن.
به نظر من همونقدر که مصوبه قبلی می تونه نادرست و تنش زا باشه مصوبه جدید 8برابر بدتره چون مردم 8سال ساکت بودن و به هرحال با این موضوع کنار اومده بودن.
امیدوارم تنش هر چه زودتر با پادرمیونی بزرگان منطقه بساطش بخوابه و در این بازی باخت-باخت مردم دو روستا بیشتر از این ضرر نکنن...
امان از دست این سیاسیون!

یه کوخردی 1392/02/08 ساعت 10:57

ضمن تشکر از از شما
خبرهای تازه در این مورد را از وب سایت www.salamkookherd.ir ملاحظه فرمایید

سخنرانی آیت الله نعیم آبادی در باره این موضوع در خطبه ی نماز جمعه ای که گذشت در آدرس زیر:

http://www.aparat.com/kookherd

http://www.aparat.com/v/q4P8W
آیت الله نعیم آبادی نماینده ی ولی فقیه در استان هرمزگان، امام جمعه ی بندرعباس در خطبه های نماز جمعه 6/2/1392 از مسؤولین استان درخواست کردند اصلاحیه ی بخش کوخرد را متوقف کنند. ایشان گفتند قبلاّ نیز به مسؤولین سیاسی گفته اند که این کار انجام نشود و بعد از انتخابات این مسأله را بررسی کنند ولی بعضی ظاهراّ بنا ندارند حرف حساب را گوش کنند و اعتنا نکرده اند. ایشان از مسؤولین خواستند حرکتی انجام دهند که مردم به دو دسته نشوند و مردم را عصبانی نکنند و در اتاق های در بسته بدون حضور مردم تصمیم نگیرند.

سلام آقای ذاکری 1392/02/08 ساعت 13:29

سلام و ممنون از قرار دادن و نوشتن در مورد این مشکل
لطفا در پایین مطلب
منبع عکس ها سایت بازتاب
را اصلاح کنید به
منبع عکس ها سایت تابناک
البته ببخشید بی ادبی کردم. فکر کردم یک آدم مغرض پیدا بشه به همین هم ایراد بگیره
متشکرم

چشم حق باشماست البته مشکل یه سابقه ذهنی است که...

محمد 1392/02/08 ساعت 14:14

متاسفانه بانی این نابخردی نماینده فعلی است که برای انتقام از عدم رای دادن کوخردی ها قصد انتقام دارد آن هم در چنین شرایط حساس

سلام
کم پیدایی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد