اطفال در غیاب رجال !

یکم:

در میان انقلاب های مرسوم جهان _از لحاظ گستردگی و مشارکت_ باید انقلاب بهمن57ایران را یک انقلاب مردمی دانست. چرا که مانند بسیاری از انقلاب های همانند جهان سومی نه به طبقه ای خاص(مثلاطبقه ی کارگردرروسیه) وابسته بود ونه به قشری خاص (مانند دهقان ها در چین). این گستردگی مشارکت اقشار و گروه ها و طبقات اجتماعی در انقلاب ایران به شدت به چشم می آمد هرچند حضور طبقه ی متوسط شهرنشین در آن نمایان تر بود.

سال های بعد از پیروزی این انقلاب نیز _ با همه فراز و فرود ها_ حضورخود جوش این مردم در سالگردهای پیروزی این انقلاب که( به دهه ی فجر معروف شده) معین بود .

هرچند درسال های اخیر این حضور خودجوش روندی یافته که تا به حال سابقه نداشته است و باید با آن به دیده ی عبرت و اصلاح نگریست.

دوم:

در 30سال گذشته همواره جشن های دهه ی فجر با گرامی داشت ورود مرحوم خمینی به ایران در روز12بهمن آغاز می شده است.روزی تاریخی با حضور میلیونی و بی سابقه ی مردم در آن که به علت تاریخ ساز بودن آن نه تنها ساعت آن که حتی دقیقه و ثانیه ی این رویداد به ثبت رسیده و هرساله درست درهمان ساعت خاطره انگیز خاص با به صدا در آوردن بوق قطارها و وکشتی ها و زنگ مدارس و ساعات ادارات و...گرامی داشته می شده است.(+)

سوم:

در چند سال اخیر که جامعه ی ایرانی رخدادهای تازه ای را شاهدبود این تحولات و اثرات آن به برگزاری دهه ی فجر نیز کشیده شد چنان که سال گذشته با به حرکت در آوردن ماکتی کاغذی از مرحوم خمینی در روز 12بهمن آغاز شد و بحث ها واعتراضات فراوانی را به نحوه ی برگزاری آن سبب ساز شد و حتی برخی منسوبان  آیت الله خمینی را نیزبه شدت برانگیخته کرد.

اما امسال با دست پاچگی عجیبی برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی جشن  روز تاریخی 12بهمن نه در جایگاه تاریخی ثبت شده ی خود که بلکه با 24 ساعت تعجیل در یک روز مانده به دهه ی فجر ودر 11بهمن با سخنان بالاترین مقام اجرایی کشورآغاز شد!!

چنان که این دستپاچگی در آغاز دهه ی فجر حتی باعث یک خسارت بزرگ ملی گردید چرا که به علت نامساعد بودن هوابرای دومین بار یکی از بزرگترین سازه های دریایی کشور درپارس جنوبی غرق شده و ضمن آسیب رسیدن به حیثیت مهندسی کشور،ضرری چندین میلیون دلاری نیز در اوج تحریم ها به ثبت رسید!(+)

چهارم:

اما راز این تعجیل و یک روز زودتر به استقبال دهه ی فجر در امسال چیست؟ کدام خطر برگزاری طبق معمول و عادی آن در روز پنج شنبه را تهدید می کرد؟

جواب به شکل باور نکردنی ساده ولی تلخ است خبرگزاری مهر در همین زمینه نوشت:

 با توجه به تعطیلی مدارس در روزهای پنج شنبه!!! مراسم آغاز دهه مبارک فجر از صبح امروز با نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور آغاز شد.
دانش آموزان پس از شنیدن صدای زنگ با خارج شدن از کلاس ها و ایجاد صف، به سردادن شعارهای انقلابی پرداختند.

پنجم:

اینک در آستانه 34سالگی این انقلاب و در غیاب رجال اصلی این انقلاب چون: طالقانی ها،شریعتی ها،بازرگان ها،سحابی ها،چمران ها،مطهری ها ،بهشتی ها،هاشمی ها و... انقلابی که با حضور خودجوش میلیون ها مرد و زن و پیر و جوان ایرانی شکل گرفته بود، اینک به جایی رسیده است که جشن سرآغاز پیروزی اش در روز چهارشنبه بدون حضور خودجوش اطفال دبستانی  عملا منتفی است!

چرا که تنها راه اثبات و نمایش ابهت،فقط مشت های گره کرده ی دانش آموزانی است که تا چهارشنبه بیش تر به مدرسه نمی آیند!

برای حضورخودجوش مردم فکر بهتری بکنید.و اطفال زبان بسته را از کف خیابان به کلاس ها برگردانید.
نظرات 4 + ارسال نظر
رضا 1391/11/13 ساعت 17:51

نفست گرم خالو ممد

آزاد 1391/11/14 ساعت 13:37

از گرانی بنویس که داره مردم رو نابود میکنه

شمس 1391/11/15 ساعت 23:54

رجال سیاسی فعلا یا در حصرن یا بصیرتشون نم کشیده یک عده شون هم که پورشه سوارن دلار بازی میکنن بقیه مردمم که دارن پول جور میکنن بتونن پراید 20 میلیونی بخرن نماینده های مجلس هم که دارن دسته جمعی فیلم نگاه میکنن میمونه کی ؟ اطفالی که حتی بدون هزینه ساندیس هم حاضرن شعارهای انقلابی بدن

باعرض سلام و خسته نباشی خدمت مدیریت لاتیدان

دوست عزیز وب بهترین های تیونینگ مایل به تبادل لینک با وب زیبا شما میباشد.لطفا اگر مایل به تبادل لینک میباشید ما را با نام بهترین های دنیا تیونینگ و آدرس زیر لینک کنید و اطلاع دهید تا شما را در وب بهترین های تیونینگ لینک کنیم.

نکته:دوست عزیز بنده یک شهروند جاسکی هستم و خیلی خوشحال میشم با وبلاگ های جاسکی تبادل لینک داشته باشم.
منتظر پیغام شما هستم.
دوست دار شما مدیریت وب بهترین های تیونینگ:مصطفی ببربیان
آدرس ما: http://ac-schnitzer.blogfa.com

سلام/ امید که در رسیدن به علایق تان موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد