زمینه سازی برای اختلاف مذهبی در جنوب

باوجود قرار گرفتن کشور در طوفان انواع مختلف مشکلات برخی از راه یافتگان به مجلس شورای اسلامی از استان فارس در رویاهای قرن هیجدهمی امثال امپراتور روسیه خواهان رسیدن به آب های گرم خلیج فارس هستند.

معلوم نیست برافروختن نزاع های قومی و مذهبی در استان های چون هرمزگان و فارس و به راه انداختن آتش اختلاف شیعه و سنی دراستان آرام هرمزگان با کدام منفعت ملی سازگار است. امیدواریم که با تدبیرمسوولان پرونده چنین یاوه گویی هایی برای همیشه بسته شود.

در همین زمینه به آخرین سخنان نماینده ای دیگر از استان فارس به نقل از پایگاه خبری جنوب نیوز توجه نمایید.

نماینده کازرون: الحاق استان فارس به خلیج فارس در حد حرف نیست

علی رغم تاکید معاون رئیس جمهور بر منتفی بودن الحاق بخش هایی از هرمزگان به استان فارس، نماینده کازرون گفت: این طرح در حد حرف نیست و فقط باید موانع اجتماعی آن برطرف شود.

علی رغم تاکید معاون رئیس جمهور بر منتفی بودن الحاق بخش هایی از هرمزگان به استان فارس، نماینده کازرون گفت: این طرح در حد حرف نیست و فقط باید موانع اجتماعی آن برطرف شود.

به گزارش جنـوب نیـوز، نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث الحاق فارس به خلیج فارس در حد حرف نیست و فقط باید موانع اجتماعی آن برطرف شود.
                                    http://www.sohbatenow.ir///upload/news/5843.jpg                               

شاهین محمد صادقی در پاسخ به این سوال که بحث الحاق فارس به خلیج فارس در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: بحث پیوستن استان فارس به خلیج فارس مربوط به الان نیست و سال‌های سال است که بر اساس مطالعاتی که شده تصمیماتی نیز گرفته شده است اما موانعی وجود دارد که با توجه به اهمیت و وسعت استان فارس ضرورت دارد استان فارس به خلیج فارس وصل شود.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی که با شیرانا گفتگو کرده، یادآور شد: بر اساس تصمیماتی که گرفته شده طرح الحاق فارس با خلیج فارس با موانعی روبرو بوده که جلسات مکرری از سوی دولت و نمایندگان گرفته شده است. بنده چه در دوره‌ی هفتم و چه در این دوره با دولت و دستگاه‌های سیاسی مربوط پیگیری‌هایی کردیم اما فکر می‌کنم مقدمات کار فراهم شده است و اگر بتوانیم آن موانع که موانع اجتماعی است را برطرف کنیم این موضوع قابل حل است.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه بحث الحاق فارس به خلیج فارس در حد حرف نیست افزود: نمایندگان فارس مصرانه خواهان چنین تقاضایی هستند و اقدامات زیادی هم کرده‌اند.
نظرات 11 + ارسال نظر
دمدمی 1391/08/17 ساعت 08:26 http://daam.blogsky.com/

اینکه می گویند موانع اجتماعی احتمالا یعنی وزرات اطلاعات اوضاع را زیر نظر گرفته و لطف کرده مشورت داده الان هوا پس است بگذارید برای بعد... نام یک تصمیم امنیتی را "اجتماعی" گذاشتند. حالا منافع مملکت و مردم مملکت هم احتمالا به چنین مشورت هایی لحاظ می شود. اگر نمی شود اوضاع کلا چنین نبود که هست.

دوست 1391/08/17 ساعت 11:26

آقای ذاکری تذکرتان بجا، مطلبتان شیوا و هدفتان مورد دفاع است .

فقط یک سوال:‌ برانگیختن اختلافات مذهبی شیعه-سنی درکجای سخنان نماینده توهین کننده ی کازرون به چشم میخورد؟؟

به خاطر حفظ وحدت ملی ازپاسخ دادن کاملبه این پرسش خودداری می کنم فقط یادتان باشد در تقسیم بندی های جدید کشوری مورد نظر آقایان ترکیب اکثریت اهل سنت در برخی مناطق به صورت ساختگی و جعلی به هم خواهد خورد

رضاروایی 1391/08/17 ساعت 15:34

مطمئناْ که جای دیگریروهم نمی خان خلاصه تعارف ننکند اگه بندرعباس روهم میخان قابل نداره

مصطفی 1391/08/17 ساعت 23:32

من جوابمو نه توی مطلب گرفتم نه توی نظرات ناین موانع اجتماعی دقیقاً یعنی چی؟

کسی که گفته باید دفاع کنه هرجند قابل حدس تاحدودی هست

یک کازرونی 1391/08/18 ساعت 08:43

بهتر این آقا به جای بلند پروازی های حبابی به فکر امنیت شهر کازرون باشد،زنان و دختران جرات نمی کنند در خیابان راه بروند

[ بدون نام ] 1391/08/18 ساعت 12:30

آقای نماینده کازرون شما بروید جاده ی صعب العبورتان را درست کنید تا جان زائران هرمزگانی به این راحتی گرفته نشود....تو را چه به این گزافه گوئی ها....

[ بدون نام ] 1391/08/18 ساعت 14:50

چه غلطا

علی 1391/08/19 ساعت 22:39

سلام
استان هرمزکان همانطوری که شما فرمودید از ارامترین استانهای کشور است و شیعه و سنی هیج اختلافی در این استان نداشته اند و ندارند و این مسیله اقایان را خیلی ناراحت کرده است و می خواهند کاری کنند که هرمزکان بلوجستان دوم شود البته مردم بلوجستان هیج تقصیری هم ندارند این اختلافات و نا امنیها در بلوجستان ساخته همین مسولان است که دودش به جشم مردم و خودشان می رود ما مردم استان هرمزکان جندین سال هست که شاهد این حرکات مرموز هستیم ولی اقایان این حرکات را کافی نمی دانند و می خواهند اختلافات مذهبی را به وجود بیاورند و نقشه های بزرکتری روی میز دارند خدا ما را از مکر شیاطین نجات دهد امین

شیعه و سنی هرمزگان بهترین زندگی را در کنارهم دارند ودر طول تاریخ همزیستی خود ثابت کرده اند که بلدند خودشان به خوبی اختلافات شان راحل کنند وبرسرمنافع شان متحد باشند دخالت عناصری افراطی از شیعیان و سنیان خارج هرمزگان فقط زمینه رابرای نابسامانی فراهم می کند وبس و بلوچستان بهترین نمونه

محمد 1391/08/19 ساعت 22:50

سلام بر استاد بزرکوار
زمینه سازی برای اختلاف مذهبی جندین است در استا نمان شروع شده شما اکر یک سری به شهر جاسک بزنید و شهرکهای ساخته شده را برای برادران بشاکردی ما ببینید بی به این طرح خواهید برد ما مخالف حضور برادران بشاکردی خودمان نیستیم ولی بهتر نبود در همان بشاکرد برای این عزیزان شهرک می ساختند این عزیزان را بدون هیج برنامه ایی به جاسک اوردند بدون هیج برنامه ریزی برای کار و دیکر احتیاجات انانان و الان انها از بیکاری دست به هر کاری می زنند که این خود ظلمی بزرک برای این عزیزان می باشد اینها هیج برنامه کاری برای مردم خود جاسک ندارند و نداشتند جکونه می شود این فقرا را هم سر بار کنند برای صحت کفته های بنده براتان بیشنهاد میکنم سری به محله ولیعصر جاسک بزنید تا از اضاع این مردم خون کرم و ساده بیشتر با خبر شوید

احسان ن 1391/08/20 ساعت 19:02


موانع اجتماعی و رابطه اش با شعور اجتماعی ِ حکومتی

سدیدالسلطنه 1391/08/21 ساعت 18:22

محمدعلی خان سدیدالسلطنه بندرعباسی راباید یکی از بزرگ ترین چهره های فرهنگی استان هرمزگان در یک صدسال اخیر دانست.او از مادری مینابی و پدری بندرعباسی به دنیا آمد.همراه خانواده برای کسب علم ودانش به چندین شهر مسافرت نمود.محمدعلی خان در بوشهر مدتی رابه شاگردی سیدجمال الدین اسدآبادی پرداخت و سپس همراه پدر به عمان مسافرت کرد اودر جوانی فرمانده گروهی از نیروهای ایرانی در نبرد با اعراب متجاوز بود و توانست انان را از بندرلنگه اخراج کند او سپس به شعر و نویسندگی علاقه مند شد واز خود بیش از ده کتاب و سفرنامه و یک دیوان شعر به جا نهاده است.محمدعلی خان به علت شجاعت و لیاقت از سوی مظفرالدین شاه به لقب سدیدالسلطنه معروف شد.او اولین شخص هرمزگانی می باشدکه به عنوان حاکم بندرعباس و جنوب منصوب گردید.او پس ازیک عمر تلاش فکری و فرهنگی و به جا نهادن چندیدن کتاب و سفرنامه در سال 1340در بندرعباس به رحمت خدارفته ودر کنار امامزاده سیدکامل بندرعباس دفن گردیده است.روح ویاد و نام این هرمزگانی بزرگ گرامی باد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد