برای بار دوم طرح تجزیه ی هرمزگان به سنگ خورد

پس از گذشت دو هفته از سخنان تفرقه افکنانه و مبهم امام جمعه شیراز در زمینه ی اتصال این استان به دریا از راه تجزیه مناطقی از هرمزگان و بوشهر و الحاق آن به استان فارس که باعث نگرانی شدید و تشویش اذهان عمومی مردم هرمزگان گردید،محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور در سخنانی که دردیدار با نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی داشت،وجود طرح تجزیه ی استان را به کلی نفی کرد تا این توطئه شوم برای بار دوم شکست بخورد.

قابل ذکر این که در سال های اخیر تعدای از چهره های سیاسی ماجراجو درمناطق جنوبی فارس و به خصوص شهرستان های لامرد و مهر و لار در پی آن بوده اند که باطرح مساله ایجاد استان لارستان بزرگ و یا فارس جنوبی ،برای رسیدن به این نیت سیاسی - اقتصادی خود،مناطق غربی هرمزگان را از این استان جدانمایند.

سال قبل نیز طرح تجزیه ی هرمزگان در سخنان سردار رشید با عکس العمل شدید شخصیت های فرهنگی و سیاسی و مطبوعاتی هرمزگان رو به رو گردید که پس از نامه سرگشاده اهالی فرهنگ وهنر استان و اعتراض به این سخنان سردار رشید با حضور در بندرعباس از چنین سخنان و طرح سو تفاهم ملی از مردم هرمزگان عذر خواهی کرد.

با این خبر خبرگزاری ها به نظر می رسد برای دومین بار طرح تجزیه ی هرمزگان به سنگ خورده و خواب امام جمعه شیراز در این زمینه بر باد فنا رفته است!!

متن خبر دیدار نمایندگان هرمزگان با سخنان معاون اول رییس جمهور را به نقل از خبرگزاری مهر می توانید در زیر بخوانید:


بندرعباس - خبرگزاری مهر: معاون اول رئیس جمهور گفت: برنامه و یا طرحی برای جداسازی بخشهایی از استان هرمزگان در دستور کار دولت نبوده و نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا رحیمی در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان هرمزگان که ظهر دوشنبه در خصوص مسائل مختلف منطقه ای برگزار شد، ضمن منتفی دانستن هرگونه برنامه‌ای در این راستا، اظهارداشت: اساسا برنامه و یا طرحی برای جداسازی بخشهایی از استان هرمزگان در دستور کار دولت نبوده و نخواهد بود و ظرفیت‌های ساحلی و اقلیمی هرمزگان در اختیار مردم این منطقه باقی خواهد ماند و باید برای به بالفعل رساندن این ظرفیتها تلاش کرد.

وی افزود: بنده به شخصه علاقه وافری به مردمان این منطقه دارم و مسائل و موضوعات مرتبط با استان هرمزگان را با دقت پیگیری می‌کنم.

در این دیدار که در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، نمایندگان هرمزگان ضمن بیان و انتقال نگرانی خود و مردم از طرح مباحثی نظیر جدایی بخشهایی از استان٬ بر ضرورت همگرایی هرچه بیشتر برای رفع موانع و مشکلات این مناطق تاکید کردند و خواستار تلاش دولت برای انسجام بخشی و افزایش میزان بهره‌مندی از مردمان ساکن در مرزها و سواحل از مواهب خدادای شدند.

در بخشهای دیگری از این دیدار، نمایندگان هرمزگان به طرح برخی مسائل و مشکلات و موانع موجود بر سر راه پیشرفت این استان پرداختند و از سوی معاون اول رئیس جمهوری نیز مقرر شد تا در آینده‌ای نزدیک سفری ویژه با برخی از وزرای اقتصادی و صنعتی به هرمزگان صورت گیرد و در این سفر این موضوعات مورد پیگیری و چاره‌جویی قرار گیرد.



نظرات 4 + ارسال نظر
دمدمی 1391/08/09 ساعت 13:22 http://daam.blogsky.com

قابل تقدیر است آقا... می گویند در بتدرین دیکتاتوری ها هم صدای مردم و جامعه مدنی درست که اغلب خفه می شود اما اگر بلند باشد نمی توان کاریش کرد! شنیده می شود و گه گاه موثر هم واقع می افتد. الحمد الله که اینجا که از این خبرها نیست البته یک حکومت طاغوتی بود که نابود شد الان فقط حرف مردم شنیده می شود.

احسان ن 1391/08/09 ساعت 16:34


این ها دیگر چ داستان هایی ست هر چند وقت یک بار ب راه می کنند اقایان!!؟

جناح 1391/08/15 ساعت 11:47

آقای ذاکری بروید صحبت های نماینده کازرون رو بخوانید که در صحبت نو لارستان انعکاس پیدا کرده . سخنانی واقعا گستاخانه و توهین آمیز که باید بصورت اجتماعی با آن برخورد کرد

خوب بود که منبع را هم ذکر می کردید

ayoub 1391/08/17 ساعت 00:50

maybe other time

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد