جیگر

در سرزمین کوروش و داریوش و خشایار و آریوبرزن و..

در سرزمین سام و زال و رستم و سهراب و بهمن و...

در سرزمین ابومسلم و یعقوب لیث و سربداران و...

در سرزمین نادر و لطفعلی خان زند و امام قلی خان و...

در سرزمین رییس علی دلواری و ستارخان و کوچک خان جنگلی و...

در سرزمین پوریای ولی و غلامرضا تختی و داش آکل و...

در سرزمین حسین فهمیده و مصطفی چمران و همت و باکری و...

...

جگردارترین شخصیت حاضر،عروسکی است به نام«جیگر» !

که گویا از قرار معلوم ،طفلکی خر بی زبان ممنوع از تصویر هم شده

نظرات 8 + ارسال نظر
شمس 1391/06/08 ساعت 00:16

اوایل انقلاب تصاویر بوسیدن و تختخواب و ... به قول برو بچ صحنه ممنوع شد
بعد از یه مدت التها رو نشون نمیدادن منظورم الات موسیقیه
یه مدت بود شخصیتهای روحانی مثل منتظری رو ممنوع التصویر کردن
بعد دامنه اش به هاشمی رسید
بعد از یه مدت نوبت حیوانات شد اول مرغ بود بعد حالا نوبت خر شده
من میگم این دار ودسته ضرغامی خودشون جیگرن ما نیاری به جیگر نداریم تا اینا رو داریم

هرمزگانی 1391/06/08 ساعت 00:58

کجایند مردان بی ادعا؟
...
سرزمین جبه ها یادش به خیر

روح اله بلوچی 1391/06/08 ساعت 07:59

درود بر محمد عزیز

درود بر شما هنرمند گرامی و خلاق هرمزگان

همسایه 1391/06/08 ساعت 08:19

درود بر شما

تنها جرمش این بود که در این بازار داغ چابلوسی تا سر حد رسیدن به بالاترین امتیاز و جایگاه آزادانه فریاد میزد:
من نمی خواهم خر باشم...
من فهم و درک و شعور خود را بر تملق و خود شیرینی برای کسب بهترین ها ترجیح میدهم.
خدا رحمتش کند بیش از سی و چند سال پیش حرف ها گفته بسیاری از آنها تازه برای ملت ما قابل درک شده.انگار این روزها را به روشنی میدیده...!

اگر مثل گاو گنده باشی، می دوشنت!

اگر مثل خر قوی باشی، بارت می کنند!

اگر مثل اسب دونده باشی، سوارت می شوند!

آری، فقط از "فهم" تو می ترسند...
(دکتر شریعتی)

و نباید بفهمی ...

چه انسان باشی ، چه خر ، چه جیگر...

دختر جنوب 1391/06/08 ساعت 10:27

سلام برادربزرگوار

در سرزمین این انسان های بزرگی که نام بردی امروز حتی خران جگر دار نیز باید به میل آقایان بی جگر سخن بگویند تا ممنوع التصویر نشوندوجزچهره های ماندگار باشند.

خر خاصیت جیگر داریش زیادن اما کاری پیش نابرت چون خیلی عقل اینین

بی نام 1391/06/11 ساعت 12:19

یه روزی قدرت و جسارت جناب استاد ذاکری برام یه الگو بود و همیشه توو هر بحثی از جسارتش تمجید می کردم ولی الان همون ضرب المثل همرنگ جماعته.بگذریم ...
همیشه فکر می کردم اینجا تنها جاییه که میشه بدون مرز باشی بی خیال...
تصمیم میگرم دیگه شعار ندم و شما هم...

اگر روشن تر سخن تان را می نوشتید بهتر و مفید تر می شد/من هیچ گاه ادعایی برای الگو بودن برای نداشته و ندارم همیشه سعی می کنم خودم باشم و دیگران را نیز به همین خود بودن تشویق کرده و می کنم و این که شما هم حالا به نظر خودتان رسیده اید باید خوشحال بود هیچ چیز بدتر ازبودن به میل و علاقه دیگران نیست...موفق باشید


درود و سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد